loading...
آفساید
به زودی


در حال انتقال سایت به ورد پرس هستیم ..... به زودی با قدرت بر خواهیم گشت...


با سلام 


سه خبر برای کاربرای عزیز


1-به زودی نسخه ی جدید قالب 1.2 روی سایت قرار خواهد گرفت 


2-منتظر رادیو اینترنتی آفساید باشید 


3- به زودی آفساید در صداو سیما

admin بازدید : 46 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب برنامه آماده‌سازی خود برای جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 17:30 امروز (چهارشنبه) در دیداری دوستانه با قضاوت محمدرضا اکبریان مقابل تیم آفریقایی گینه قرار گرفت که در نهایت 2 بر یک مقابل میهمان خود شکست خورد. گل‌های گینه را کوین کنستانت در دقیقه 35 و ابراهیم توره در دقیقه 36 به ثمر رساندند و تک گل ایران را هم رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 55 زد.

کارلوس کی‌روش در این دیدار تیم ملی را با ترکیب اصلی به میدان فرستاد تا سفیدپوشان کشورمان بعد از مدت‌ها دوری از میادین ملی در اولین گام آماده‌سازی برای جام جهانی پیش‌رو کنار هم بازی کنند. 

اگرچه ملی‌پوشان ایران از همان ابتدای بازی سعی در ارائه فوتبالی هجومی داشتند اما دادن پاس‌های اشتباه متعدد، روی آوردن به توپ‌های بلند و عدم تاکتیک‌پذیری تیمی نشان از ناهماهنگی بازیکنان تیم ملی داشت. در این بین تیم گینه با محوریت «کوین کنستانت» بازیکن شماره 10 قرمزپوشان که در تیم میلان ایتالیا بازی می‌کند، جناح راست تیم ملی را هدف قرار داده بود و چند بار از این منطقه روی دروازه ایران خطرساز شد.

در قبال چند موقعیت نه چندان جدی که گینه‌ای‌ها روی دروازه ایران خلق کردند، تیم کشورمان در یک سوم ابتدایی بازی خطرناک‌تر ظاهر شد. شوت نکونام در دقیقه 20 از کنار دروازه بیرون رفت و در ادامه هم دروازه‌بان تیم آفریقایی روی 2 صحنه پیاپی شوت اشکان دژاگه و قاسم حدادی‌فر را به ترتیب در دقایق 28 و 29 دفع کرد تا شاگردان کی روش روی خلاقیت‌های فردی خودی نشان داده باشند. 

ضعف مفرط ایران در جناح راست موجب شد در دقیقه 35 کنستانت با شوتی نه چندان محکم از پشت محوطه جریمه دروازه متزلزل دنیل داوری را بگشاید اما کار به همین گل ختم نشد چرا که گینه‌ای‌ها یک دقیقه بعد و از همان منطقه با شوت سرکش ابراهیم توره این بار از فاصله 25 متری مجدداً داوری را مغلوب کردند تا عملکرد ضعیف این دروازه‌بان اهالی فوتبال را دچار دغدغه کند.

بعد از دریافت این 2 گل بازیکنان تیم ملی اگرچه برای جبران انگیزه داشتند اما ناتوانی تاکتیکی تیم کی‌روش مانع از تدارک حمله‌های موثر شد تا این دیدار در نیمه اول به سود میهمان آفریقایی خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم کی‌روش 3 تعویض انجام داد و با به خدمت گرفتن خسرو حیدری، علیرضا جهان‌بخش و مهرداد بیت‌آشور به جای مجتبی جباری، مسعود شجاعی و پژمان منتظری درصدد تغییر نتیجه برآمد. در ابتدای این نیمه، ایران توپ و میدان را در اختیار داشت و بهتر از حریف بازی کرد که در نهایت مزد این برتری را هم گرفت و در دقیقه 55 به گل رسید. گل ایران روی نفوذ خوب دژاگه از جناح چپ دفاع گینه به درون محوطه جریمه این تیم، پاس رو به عقب او و ضربه بغل پای قوچان‌نژاد پس از بازی بدون توپ جهان‌بخش به ثمر رسید.

کی‌روش با میدان فرستادن حیدری و بیت آشور جناح راست ایران را از موقعیت نقطه ضعف به نقطه قوت تیم ملی تبدیل کرد به نحوی که بعد از گل هم حملات ما از این جناح ادامه یافت و موقعیت‌هایی روی دروازه گینه خلق شد از جمله ضربه سر جهانبخش در دقیقه 70 که روی سانتر بیت آشور زده شد و با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت. 2 دقیقه بعد مدافعان تیم ملی کشورمان در ضد حمله و روی یک توپ بلند جا ماندند تا تعلل مهاجم گینه و جلو کشیدن داوری مانع از به گل رسیدن این تیم شود.

سرمربی پرتغالی ایران در دقیقه 77 داوری را بیرون کشید و به جای او علیرضا حقیقی را درون دروازه تیم ملی قرار داد.

میشل دوسویه سرمربی گینه برای کاستن از فشار ایران روی جناح چپ تیمش تاکتیکی اتخاذ کرد تا بر اساس آن خط هافبک تیمش با در اختیار گرفتن و حفظ توپ و انتقال بازی به جناح مخالف میزان توپ‌رسانی به بازیکنان جناح راست ایران کمتر شود و از همین رو در دقایق منتهی به پایان بازی شاهد بازی متعادل 2 تیم در میانه میدان بودیم. در نهایت بازی با شکست 2 بر یک ایران به پایان رسید تا شاگردان کی‌روش در اولین گام آماده سازی در راه جام‌ جهانی 2014 با شکست زمین را ترک کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    جذب نویسنده برای سایت آفساید
    جذب نویسنده برای سایت افساید 

     در صورت علاقه مندی به لینک بروید لینک
    روزنامه داخلی
    روزنامه خارجی
    حمایت می کنیم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 1,087
  • بازدید کلی : 10,717