loading...
آفساید
به زودی


در حال انتقال سایت به ورد پرس هستیم ..... به زودی با قدرت بر خواهیم گشت...


با سلام 


سه خبر برای کاربرای عزیز


1-به زودی نسخه ی جدید قالب 1.2 روی سایت قرار خواهد گرفت 


2-منتظر رادیو اینترنتی آفساید باشید 


3- به زودی آفساید در صداو سیما

admin بازدید : 48 دوشنبه 12 اسفند 1392 نظرات (0)

جلسه بررسی چگونگی خصوصی‌سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز با حضور عزیزالله محمدی، صادق درودگر، علی پروین، علی فتح‌الله‌زاده، بهروز منتقمی و هادی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در محل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار شد.

در این جلسه حاضرین هرکدام نظرات خود را در خصوص چگونگی خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال بیان کردند و در نهایت قرار شد تا راهکارهای مناسب برای این امر صورت بگیرد تا پس از سال‌ها 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار شوند.

در ابتدای جلسه عزیزالله محمدی رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران حضور مدیران غیرفوتبالی را یکی از عوامل پیشرفت نکردن این ورزش دانست و گفت:‌ همان زمان که قانون سقف قراردادها را گذاشتند می‌دانستم این قانون اشتباه است اما چون مجلس اعلام کرده بود در 2، 3 سال آینده دیگر هیچ پولی به فوتبال داده نمی‌شود این کار را انجام دادیم.

وی افزود: فوتبال ما به خاطر این در بخش خصوصی موفق نیست که نمی‌تواند درآمدزایی کند وگرنه با مسائلی مانند حق پخش، کپی‌رایت، فروش لباس و یکسری معافیت‌ها می‌توان در فوتبال درآمدزایی کرد. باید مثل دولت ترکیه، دولت ایران هم به خصوصی‌سازی فوتبال کمک کند اما متاسفانه تا امروز مسئله خصوصی‌سازی فقط در حد یک شعار مطرح شده است.

در ادامه این جلسه علی پروین هم صحبت‌های خود را مطرح کرد.

* پس از جلساتی که برگزار کردیم قرار شد زمانی که نوبت به خصوصی‌سازی رسید ابتدا پیشکسوتان در اولویت قرار داشته باشند و سهام باشگاه به آنها فروخته شود.

* به نظر من ابتدا باید استقلال و پرسپولیس واگذار شوند و پس از آن بحث قیمت‌گذاری مطرح شود.

* اگر به طور مثال قیمت پرسپولیس را 150 میلیارد تومان اعلام کنند کسی در توانش نیست که این پول را تامین کند.

* بدهی‌های حال حاضر پرسپولیس از گذشته است اما اگر یکی مثل من بالای سر تیم باشد می‌تواند مثلاً 20 میلیارد بدهی را با 2،3 میلیارد تومان جمع کند.

* من و فتح‌الله‌زاده برای این 2 تیم جان کندیم و خاک خوردیم پس باید ابتدا پیشنهاد خرید باشگاه را به ما بدهند و اگر نتوانستیم بخریم نفر بعدی جلو بیاید.

* وزیر ورزش به من گفته یک ریال هم نداریم تا به شما کمک کنیم. آیا اینطور می‌شود کار کرد؟! ما همین الان به بازیکنان نزدیک 15 میلیارد تومان بدهکاریم. این پول را از کجا بیاوریم؟ آقایان 4 سال تیم را به دست ما بدهند آن وقت می‌توانیم از پس هزینه‌ها برآییم. وقتی باشگاه دولتی باشد هیچ‌کس حاضر به پول دادن نیست.

* من همین جا اعلام می‌کنم از کنار پرسپولیس به راحتی آب خوردن می‌‌توان درآمدزایی کرد. الان مثل قدیم نیست که با پول کمی تیم را قهرمان کنیم. در حال حاضر برای قهرمانی کردن این تیم 40 میلیارد تومان هزینه لازم است.

* اگر تیم را به ما بدهند من تا سال آینده 100 میلیارد تومان پول می‌آورم ولی اگر نشد، می‌روم. چرا باید برای گرفتن پول گردن کج کنیم؟

* 20 سال است که فقط حرف خصوصی‌سازی را می‌زنند اما هیچ کاری صورت نمی‌گیرد. اگر پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند نفراتی هستند که برای این تیم‌ها جان بدهند. پس چرا نباید از آنها استفاده نکنیم؟!

* دولت علناً به ما می‌گوید پول نداریم، پس چطور می‌تواند ما را حمایت کند؟ آقایان باشگاه را به ما بدهند ما دیگر پول نمی‌خواهیم.

*‌ در حال حاضر یک میلیون تومان هم در باشگاه پول نیست بعد من چطور می‌توانم بدهی 15 میلیاردی بازیکنان را بدهم. بازیکن هم حق دارد که ناراحت شود، چون می‌داند اگر سوت پایان آخرین بازی لیگ به صدا در بیاید دیگر هیچ‌کس جوابگو نیست. شما ببینید کدام بازیکن توانسته پول کاملش را از باشگاه‌هایی حتی مثال سپاهان بگیرند؟ همین الان سید صالحی 300، 400 میلیون تومان از سپاهان و تراکتورسازی طلب دارد. شما بگویید من باید چکار کنم.

* مدیران باید با هم جلسه بگذارند و متحد شوند که بیشتر از یک مقدار معین به بازیکن پول ندهند نه اینکه زیر میزی کار کنند چطور می‌شود تیمی که قهرمان لیگ می‌شود 7 بازیکنش جدا می‌شوند.

* خود من زمانی که شاهرودی را به پرسپولیس آوردم از او 200 هزار تومان سفته گرفتم اما الان بازیکن با 50 میلیون تومان کم و زیاد به تیم دیگری می‌رود.

* متاسفانه در حال حاضر باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال چون پول ندارند به بازیکنانشان آپارتمان یا ماشین می‌دهند. چرا باید اینطور باشد؟

* آیا شهرداری نمی‌تواند از پرسپولیس و استقلال حمایت کند؟ الان شهرداری مجوز یک ملک را در منطقه ولنجک 130 میلیارد تومان صادر می‌کند آن وقت نمی‌تواند به ما 30 میلیارد بدهد؟!

به گزارش تسنیم، علی فتح‌الله‌زاده نیز در مورد خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال گفت: برای خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال به بسته حمایتی دولت نیاز دارد و وظیفه دولت است که از این 2 باشگاه حمایت کند. پرسپولیس و استقلال با بقیه باشگاه‌ها فرق دارند و مانند چشمه آب هستند حالا چطور می‌شود کنار چشمه نشست و از دیگران طلب آب کرد؟ آقایان نمی‌توانند کاری بکنند و دست و بال ما را هم می‌بندند.

وی ادامه داد: زمانی که زمین کمپ ناصر حجازی را گرفتم 500 میلیون تومان ارزش داشت اما همین زمین الان 150 میلیارد تومان ارزش دارد. اگر این ملک برای خودم باشد آیا نمی‌توانم با فروشش درآمدزایی کنم؟ من به راحتی می‌توانم در عرض 14 ماه یک استادیوم 35 هزار نفری که خودم رئیسش باشم را در کمپ استقلال احداث و از همانجا درآمدزایی کنم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: به راحتی می‌توان در چنین مکانی با برگزاری چند کنسرت و یا حتی عروسی پول گرفت. ضمن اینکه با مابقی این پول هم (150 میلیارد تومان) می‌توانم 10 شهرک بسازم و سال آینده سودش را بگیریم.

فتح‌الله‌زاده ضمن بیان این مسئله که اداره پرسپولیس و استقلال باید به اهلش سپرده شود، گفت: وقتی یک آدم اقتصادی به این 2 باشگاه می‌آید فکرش پول در آوردن است اما امثال من و پروین عشق‌مان فوتبال است. زمانی که فرد اقتصادی روی کار باشد مسئله پول در اولویت قرار می‌گیرد. باز هم اعلام می‌کنم آقایان بیایند و 10 سال اختیار باشگاه و مجمع را به من بدهند تا من بتوانم درآمدزایی بکنم. حرف ما درست است اما کسی به آن گوش نمی‌دهد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه مجلس در بخش خصوصی‌سازی توجیه نیست. ورزش در حال حاضر در رتبه 10 بنگاه‌های اقتصادی قرار دارد اما به آن توجهی نمی‌شود. ما به دوستان مجلس گفتیم که بخشی از درآمد باشگاه را متقبل می‌شویم و بخش دیگر را دولت بدهد ولی متاسفانه دولت به تعهداشت عمل نکرد.

پس از صحبت‌های پروین و فتح‌الله‌زاده، صادق درودگر نیز با نشان دادن یک گزارش پاورپوینت راهکارهای مناسب برای خصوصی‌شدن پرسپولیس و استقلال را به حاضرین ارائه داد که مورد توجه پروین و فتح‌الله‌زاده قرار گرفت.

در پایان جلسه نیز هادی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما در کشور افراط و تفریط هستیم یعنی یا چهل ستون می‌سازیم یا بی‌ستون. 20 سال است که می گویند می‌خواهند پرسپولیس و استقلال را خصوصی کنند اما نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه تیم‌هایی که در تهران برای آنها هزینه می‌شد به شهرستان رفته و دیگر هزینه‌ها هم صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: قبل از واگذاری باید به این باور برسیم که این دو باشگاه خصوصی شوند و پس از آن ضمن ساختارسازی به فرهنگ‌سازی روی بیاورند نه اینکه دست‌اندازی شود. ما باید بدانیم کسی که در بخش خصوصی وارد ورزش می‌شود با پول مردم می‌خواهد برای ورزش سرمایه‌گذاری کند و ما نباید به او سرمایه‌اش مانند گوشت قربانی نگاه کنیم و بخواهیم سهم خودمان را برداریم..

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای واگذاری باید دولت کم کم سهم خود را بردارد نه اینکه این کار یکباره صورت بگیرد. ما باید چگونگی نحوه واگذاری را هم مورد نظر داشته باشیم تا کسی به این بخش بیاید که بتواند کاری بکند.

حسینی ضمن اشاره به پیشرفت فوتبال ترکیه، تاکید کرد: شما ببینید چطور فوتبال ترکیه که از ما عقب بود با کمک دولت و مطالعه‌ای که صورت گرفت پیشرفت کرده در صورت خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال دولت نباید خودش را کنار بکشد بلکه باید این مسئله به صورت هدفمند و قانونمند به اجرا در بیاید.

وی ضمن تاکید بر این مسئله که 30 سال در ورزش فعالیت می‌کند، گفت: مثلاً در شرقی‌ترین و یا غربی‌ترین نقطه کشورمان یک تیم خصوصی با سختی کار می‌کند اما ما فقط می‌گوییم باید به 4، 5 تیم خاص کمک کنیم. فوتبال ما فقط پرسپولیس و استقلال نیست و برای بقا باید از باشگاه‌های دیگر هم حمایت شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    جذب نویسنده برای سایت آفساید
    جذب نویسنده برای سایت افساید 

     در صورت علاقه مندی به لینک بروید لینک
    روزنامه داخلی
    روزنامه خارجی
    حمایت می کنیم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1310
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 1,083
  • بازدید کلی : 10,713